Disse sidene er sponset av NetPartner AS, Åndalsnes

Referat fra tur til MIDDAGSTINDEN 1569 moh 07.09.2003 (bilder)

Søndag morgen var det overskyet vær med litt regn. Allikevel så var vi 12 tøffe fjellfolk som møttes på Bøstølen.

Bjørg og Synnøve hadde ’tjuvstartet’  ei lita stund før oss andre.

Vi startet i lett regnvær opp gjennom bratta til Tindevannet. Det var veldig bløtt og til tider dårlig sti.

Etter ca. 1 time så var vi oppe ved Tindevannet, og der satt Bjørg og Synnøve og ventet på oss. Her ble tørsten slukket, og vi fikk diskutert ivrig sti-valget vi gjorde den siste delen av turen opp til Tindevannet.

Nå fortsatte vi til foten av Middagstinden, der oppstigningen starter. Her tok vi oss en liten pause med påfyll av vannflaskene.

Så var det bare å ta på seg sekken, humøret og  pågangsmotet, for nå var det en god oppstigning som ventet foran oss. Vi fulgte ryggen til høyre oppover, og der var det ganske fint å gå.

Midtveis opp i fjellsida ved den mest markerte varden, tok vi oss en velfortjent matpause.  Her ble det avslapping og beundring av den flotte naturen vi var omgitt av.

Når vi begynte å nærme oss toppen, så kom regnet. Dette gjorde at ura opp mot toppen ble svært glatt og sleip.

På toppen fikk vi en utrolig flott utsikt til alle kanter.  I følge boka på toppen, så er ikke dette den mest besøkte fjelltoppen.

På nedturen var planen at vi skulle gå ned Gullkoppen mot Berildvannet. Nils ville vise oss noen tydelige spor etter et gammelt jordskjelv. På grunn av regnværet var det vanskelig å forsere dette terrenget, så vi tok samme vei ned som vi kom opp.

Kl. 17:30 var vi nede igjen ved bilene. Turen tok totalt 7,5 time.

De som var med :

Bjørg Brevik, Synnøve Østigaard, Eivind Raanaa, Elsa og Erling Krohn, Edvart Søvik, Nils Harald Nicolaisen, Perry Kavli, Nils Hole, Gunnar Melbø, Agnes og Guttorm Sylte.