Disse sidene er sponset av NetPartner AS, Åndalsnes

Gjennomførte turer i 2002

Skiturer

27/12-01 Nesaksla Juleturen i fjor er tatt inn her
10/02 Volladalen, Måndalen TV En rundtur uten toppbestigning. Avlyst i fjor pga. kulde. Lett.
24/02

Bøstølen-Kammen, Innfjorden

Avlyst, satt opp igjen 21.04.02

ER/BB Også en rundtur uten bestigning. Tror vi......Lett.
03/03 Asbjørndalen, Romsdalen ER Nok en rundtur (rundt Herrahøene). Middels.
24/03

Kirketaket, Isfjorden

Avlyst, turleder hadde forfall

AH Klassiker på Palmesøndag. 1494 moh. Tung.
14/04 Skorgedalen-Brevikskaret-Snorthorungen, Isfjorden EK/AH Opp skiheisen, framover Strandafjellet, forbi Breviksetra, opp på Snorthorungen (1193 moh). Retur hvis gode forhold over Galtåtind og Knollskardet. Litt tøff. Middels tung. (Turen ble gått i motsatt retning.)
21/04

Strupen-Espedalen, Innfjorden

(Bøstølen - Kammen ble kjørt i stedet)

TV/HB Gammel klassiker. Via Strupen til Myklebostsetra. Videre opp Fremstebotn til Storvatnet og videre til Bøstølen. Lang.
01/05 Kvassetind-Storbua-Måsvasstind, Måndalen TV/BB Kvassetind vanlig vei, men denne gang søker vi også østover for å få med oss to nye topper. 1498 moh. Tung.
26/05 Breitind, Trollstigen TV/AH Opp Stigbotnen, fram mot Stabbeskaret, kryss tilbake mot Breitind via nordvestflanken. Middels.

Kveldsturer til fots

Dato Turmål Turledere Beskrivelse
28/05 Hovdekollen, Måndalen ES Sentralt utsiktspunkt. Populær i fjor. Lett.
04/06 Lillefjellet fra Venge, Romsdalen HB/GK En spesiell tur oppover BRATTE stier av hjortestandard. Starten på Carl Halls originalrute til Hornet. Retur samme vei, evt. Venjedalen. Avlyst ifjor, etterspurt. Tung, krevende.
11/06 Kvitfjellet (Storoksen), Rødven EK Fra Rødvendalen finner vi nok en løype sørover opp på dette flotte utsiktspunktet. Middels.
18/06 Strandafjellet, Skorgedalen BB/EK Opp skiheistraseen og en runde med retur via Einangsetra til Storstølen. Lett.
25/06 Oliskardet, Isfjorden AH Opp gamle Romsdalshornstien til den store botnen mellom Hornet og Oliskardstind. Videre til Oliskardsvatnet. Lett.
02/07 Sæbønakken, Måndalen TV Opp fra Sæbø langs seterstier til Høgsetra, Hellehaugen og Nakken. Lett.

Dagsturer til fots

Dato Turmål Turledere Beskrivelse
30/06 Søviksetra-Skarven-Nysetra, Måndalen TV/BB Opp fra Søvika langs rørene til Skarven (1100 moh), ned Lillefjellet til høgspentlinje og videre til Skarsetra. Middels.
07/07 Blåtindan, Måndalen BB/ER Fra Venås til Stavvatnet, bratt opp til Venåsdalsskardet og videre til topps på Blåtindan (1094 moh). Middels.
04/08 Gluterholet-Bjørnebotnhøgda-Unhjemsbotn, Isfjorden EK/BB Opp Gluterholet, via Grytilløyfta og til Bjørnebotnhøgda (1470 moh). Framover mot Blåfjellet og ned Unhjemsbotn. Lang, tung.
11/08 Store Trolltind, Romsdalen (Denne blir forskjøvet til 18/08) AH/TV Klassiker med prestisje. Inn Stigbotnen til Frokostplassen/Stabbeskaret, videre til Bruraskaret. Rundt rygger og opp renner til Store Trolltind (1788 moh). Tung, luftig enkelte steder.
18/08 Slogen, Sunnmøre (Denne går nok ut i år) EK/AH En ekte klassiker! Til Stranda, opp Habostadddalen til Patchellhytta, opp vanlig veg til topps (1564 moh). Tung. NB! Tidlig start, vi satser på dagstur!
25/08 Litlevasstinden, Innfjorden TV/BB Fra Bøstølen til Litlevassreset, lang oppstigning til topps (1490 moh). Tung.
08/09 Helvetestind, Isfjorden

(Vi tar en bretur til Finnanbreen i stedet. Helvetestind utsettes til 22.9)

AH
15/09 Storknubben (Sessknubben), Måndalen. TV Opp fra Venås til Stavvatnet, videre opp Klauvhammaren til topps (1208 moh). Middels.
22/09 (Helvetestindturen forskyves hit) AH Fra Grøvdalen til Svartvassbu. Langs stien til Vasstindbu. I salen mot Helvetesbotn dreier vi vestover og følger ryggen til topps (1373 moh). Nedover forbi Høgseternebba og ned Risbrekka. Middels til tung.
06/10 Karitind-Haugbotntind, Innfjorden

TV/ER Opp anleggsvegen i Vikdalen til Haugabotnen. Videre opp til Karitind og Haugabotntind (1356 moh). Middels til tung.